Billetsalget er nu lukket
Nåede du ikke at købe billet? Kontakt Susanne - suh@nextwork.dk

Tidspunkt: Onsdag 22. maj kl. 07:30 - 17:45

Dagsbillet: 2.195,00,- ekskl. moms

Sted: Aalborg Kongres & Kultur Center Maps icon

Vi glæder os til at byde dig velkommen til årets største begivenhed - HR & Ledelsesdagen 2019.

HR & Ledelsesdagen sætter igen i år fokus på nogle af de ledelsesmæssige udfordringer og dilemmaer, som er allermest aktuelle lige nu. 

Alting går så stærkt – og vi vil have så meget som muligt, så hurtigt som muligt. Men hvilke nye krav stiller det til vores ledelse? Bruger vi tid nok som ledere på det, som skaber mest værdi for virksomheden og vores medarbejdere?

Har vi helt styr på hvilke udfordringer, vi står overfor, og ved vi, hvordan ser fremtidens organisationer ud? Og hvordan fremtidssikrer, vi dem bedst?

Forandringer er en del af vores hverdag, men for mange at det stadig en svær disciplin at nå helt i mål og få alle med. Men er adfærdsdesign måske svaret på nogle af de problemstillinger, vi tumler med i det daglige?

Hvordan får vi som ledere sat medarbejdernes potentiale bedst i spil? Hvordan sikrer vi motivation, ansvar og engagement i vores daglige lederskab? Og hvordan tackler vi medarbejdere som ikke vil ledes?

Hvad er de nye bud på fremtidens lederskab?

Hvordan kan HR styrke organisationens ledere i de muligheder og udfordringer, som presser sig på i hverdagen?

Ja, spørgsmålene er mange – og tiden er knap, men giv alligevel dig selv (og din ledergruppe) ny viden, inspiration og ikke mindst tid til refleksion på HR & Ledelsesdagen. På dagen er der desuden rig lejlighed til at pleje dit netværk, og besøge de spændende stande i pauserne. 

Vi har hyret nogle af de dygtigste oplægsholdere på hver sit felt. Skal du ikke med?

Vi glæder os til at se dig.

Speakere til HR & Ledelsesdagen

Clement Kjersgaard's foto

Clement Kjersgaard

KONFERENCIER

Clement Kjersgaard er studievært, redaktør, blad-udgiver og en af Danmarks travleste foredragsholdere og ordstyrere. Clement har indtaget en markant rolle i de danske medier, hvor han er blevet kendt som den frygtløse og uforudsigelige vært, der stiller hårde og direkte spørgsmål. 

Clement er ophavsmand bag en række succesfulde tv-koncepter, hvor hans mål er at omdefinere værtsrollen med et ønske om at maksimere masse-mediernes potentiale, tænke i nye baner og få sine gæster i tale om alt det, man ikke kan høre og finde andre steder.

Anne Villemoes's foto

Anne Villemoes

Journalist, strategisk og politisk kommunikationsrådgiver

Forstår vi, hvem vi taler med? Og hvad sker der, når vi ikke gør? 

De fleste af os omgiver os med mennesker, der ligner os selv. Tag et kig ind i det nærmeste direktionslokale, og de har næsten det samme tøj på. De spiser det samme. Holder med det samme fodboldhold. Har den samme civilstatus. Sådan indretter vi os, når vi har muligheden. Både på arbejdspladsen og privat. 

Det er der ikke noget at sige til. Det er nemmere… Men det betyder, at vi ind imellem tror, at alle andre er som os. At vi er gennemsnittet. Flertallet. Og det smitter af på vores ledelse. Det giver udfordringer, når vi skal kommunikere på arbejdspladsen. 

Michael Holm 's foto

Michael Holm

Koncernchef & CEO, Systematic

Michael grundlagde i 1985 Systematic, som er en international it-virksomhed, med over 1100 medarbejdere.

Michael er medlem af  bestyrelsen for Forsvars- & Aerospaceindustien i Danmark (FAD). DI Digital under Dansk Industri og medlem af DI´s Hovedbestyrelse. Tildelt den danske pris "Entrepreneur of the Year" i 2003 og udnævnt til "World Entrepreneur of the Year" af Ernst og Young i 2004.

Michael Holm har modtaget Kong Frederik den Niendes hæderspris for at fremme dansk eksport og fik tildelt årets erhvervspris af Erhverv Århus i 2010.

Morten Hesseldahl's foto

Morten Hesseldahl

Adm. Direktør, Gyldendal

Skuespillere, musikere, journalister og forfattere har ofte en selvopfattelse af, at de ikke kan ledes eller i det hele taget har behov for ledelse. Begge dele er forkert.

Morten gør sig til talsmand for, at en svag kulturforståelse ikke bare er et problem for politikere, men også for virksomhedsejere. Med hans sans for, hvad der rør sig i samfundet og blandt mennesker, samt hans store erfaring fra en række markante stillinger i kultur og medier, ved han om nogen hvad han snakker om. 

Margrethe Lehrmann's foto

Margrethe Lehrmann

Indkøbsdirektør, Magasin du Nord

Hvordan skaber man det bedste team – og sikrer teamperformance?
Hvad kræver det, som leder at få skabt en kultur, hvor vi tør at gøre ting anderledes, og hvor man lægger vægt på passion og drive. Hvordan sikrer vi, at vi ikke hurtigt falder tilbage til bare at gøre tingene som plejer.

Margrethe beskriver sig selv som en "Pippi Langstrømpe i stiletter" og slår fast, at man som leder ikke skal være bange for at blive udfordret af dygtige medarbejdere – og man skal turde ansætte medarbejdere, som er endnu dygtigere end lederen selv. Hendes største frygt er vaner og vanetænkning - og hun drømmer om en ”Just do it”-kultur, fordi vi skal hele tiden være et hestehoved foran.

Gitte Dybkjær's foto

Gitte Dybkjær

Direktør, Potential Project Danmark

Medforfatter på den danske udgave af ledelsesbogen "The Mind of the Leader". 

Vi står overfor en ledelseskrise. For at løse denne ledelseskrise, skal organisationer gøre mennesket til omdrejningspunkt for deres strategi. De er nødt til at udvikle ledere og chefer, som leder med udgangspunkt i tre mentale kvaliteter: Tilstedeværelse/mindfulness, uselviskhed og medfølelse. Med inspirerende hverdagseksempler fra Marriott, Accenture, McKinsey og Company, LinkedIn og mange flere vil Gitte og Tonny præsentere en ny måde at tænke ledelse på, som vender op og ned på den traditionelle ledelsestænkning. 

Tonny Maak Larsen's foto

Tonny Maak Larsen

Direktør og partner, Potential Project

Medforfatter på den danske udgave af ledelsesbogen "The Mind of the Leader". 

Ledere og organisationer tilfredsstiller ikke medarbejdernes grundlæggende menneskelige behov for at finde mening, formål, værdimæssigt fællesskab og vedvarende glæde i deres arbejde. Det er konklusionerne i den nye bog, som er baseret på en omfattende undersøgelse blandt mere end 35.000 ledere og interviews med 250 topledere.

Tonny og Gitte præsentere en ny måde at tænke ledelse på, som vender op og ned på den traditionelle ledelsestænkning. 

Carsten Beck's foto

Carsten Beck

Direktør, Institut for Fremtidsforskning

Som fremtidsforsker på Instituttet for Fremtidsforskning arbejder Carsten med at analysere de trends, der er med til at forme vores fremtid.

Hør hvordan du som leder eller chef kan fremtidssikre din virksomhed - og hvordan I som ledergruppe kan sikre, at I har fokus på både at køre med kort og langt lys.

Hvordan ser fremtidens organisationer ud? Og hvordan arbejder fremtidens virksomheder med strategiske scenarieprocesser. Hør om hovedprincipper for strategiarbejdet og få ideer og redskaber, som du kan bruge i fremtiden, uanset om du er leder af produktion, salg, IT eller HR.

Det kan også være interessant for ledergrupper der ønsker, at det strategiske arbejde i højere grad skal bidrage til at fremtidssikre virksomheden.

Morten Münster's foto

Morten Münster

Forfatter af bogen ”Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag”

Hvordan kan vi anvende adfærdspsykologi i vores forandringsledelse?
Hvordan kan vi udnytte, at mennesker er irrationelle til at skabe forandringer? Og hvilke konsekvenser har det for vores måde at designe vores forandringsprocesser?

Morten Münster viser, hvordan vi kan udnytte enkle principper om den menneskelige psykologi til at ændre deres adfærd og vil undervejs forklare, hvorfor missioner, visioner, kernefortællinger og manifester oftest er komplet spild af tid.

Tue Isaksen's foto

Tue Isaksen

Chefkonsulent Cand. Psych.

Tue Isaksen er uddannet psykolog fra Aalborg universitet med en kandidat inden for arbejds- og organisationspsykologi. Og er i dag ansat ved Arbejdsmiljøcentret som chefkonsulent cand.psych.

Tue Isaksen, chefkonsulent Cand. Psych.  vil guide os gennem det biologiske perspektiv på stress, ledelse, samarbejde og forandringer. Tue griber fat i de generelle perspektiver på analytisk og social tænkning i forhold til faglighed, samt hjernens måde at udvælge og behandle informationer til beslutning og handling – og hvordan dette er påvirket af vores biologi, kultur og adfærd.